Woningontruiming na overlijden
Onze diensten
Ingrijpende periode
Bij het overlijden van een dierbare komt er veel op u af. Naast het verdriet om het verlies zijn er allerlei zaken die geregeld moeten worden, zoals het afsluiten van de administratie, de rouwkaarten en het regelen van de begrafenis of crematie.
In deze ingrijpende periode is het leegruimen van het huis waarschijnlijk het laatste waar u aan wilt denken. Maar vaak is het toch iets dat binnen niet al te lange tijd moet gebeuren. WoningontruimingNu kan u gelijk veel werk uit handen nemen, waarmee u zich de extra stress bespaart die bij zo’n project komt kijken. Zo heeft u de ruimte om aandacht te besteden aan andere belangrijke zaken.
We hebben veel met nabestaanden gewerkt, dus we weten hoe we u bij kunnen staan in deze moeilijke tijd. Door efficiënt te werken zorgen we ervoor dat het zo snel mogelijk achter de rug is. We begrijpen dat de situatie pijnlijk is, en benaderen die met de grootst mogelijke tact en respect.
Kosteloos bezoek
Als u een afspraak met ons maakt komen we kosteloos bij u langs om de situatie te bespreken en om samen te kijken wat er moet gebeuren. Als u tevreden bent met ons voorstel kunnen we een datum plannen waarop we beginnen, en zo mogelijk maken we de opdracht nog diezelfde dag af. Naast het leegruimen doen we alle reparaties die nodig zijn, en natuurlijk verhuizen we al uw meubels en huisraad naar de door u gewenste locatie.
Wat we achterlaten
Bij een overlijden blijft er een levenlang aan bezittingen achter, en nabestaanden kunnen er erg tegenop zien om alles uit te zoeken. Er zijn spullen met emotionele waarde, spullen die verdeeld moeten worden, spullen die gewoon bewaard moeten blijven, en spullen die weg kunnen. WoningontruimingNu helpt u hiermee.
Bij het leegruimen van een woning proberen we niets weg te gooien. We zorgen ervoor dat er zoveel mogelijk hergebruikt wordt via kringloopwinkels, en als dat niet mogelijk is brengen we het naar de milieustraat. Als we spullen van waarde tegenkomen, overleggen we met u of u de verkoop daarvan wilt gebruiken om de totale kosten te verminderen.
Als we persoonlijke documenten tegenkomen houden we die natuurlijk voor u apart. Mocht u dat willen dan kunnen we deze veilig en professioneel vernietigen.
In één dag klaar
Het leegruimen van de woning doen we in één dag, als het nodig is in het weekend. U hoeft daar niet bij aanwezig te zijn. Ook het bijwonen van de eindinspectie en het overhandigen van de sleutel kunnen we van u overnemen.
Snel een offerte
Wij begrijpen dat het vaak van belang is dat een ontruiming zo snel mogelijk plaatsvindt, omdat een nieuwe huurder of koper de woning moet betrekken. WoningontruimingNu is flexibel en snel inzetbaar. Als u belt kunnen we meestal al de volgende dag langskomen om te inventariseren wat er nodig is, waarna we ter plekke een offerte op maat voor u kunnen opstellen. Dit alles zonder verplichtingen.
Persoonlijk advies
We komen bij u langs met een uitgebreide checklist. Tijdens de bezichtiging lopen we het pand, de woning, het kantoor of de boot samen door. We bekijken hoe we de ruimte(s) leeg kunnen maken, welke spullen u wilt houden, en welke u weg wilt doen.
Verhuizen
Naast leegruimen, repareren en afvoeren van materiaal, kunt u ons uiteraard ook inzetten bij verhuizingen. Gaat u bijvoorbeeld naar een kleinere woning? Wij brengen uw bezittingen naar uw nieuwe plek en zorgen ervoor dat u uw oude huis leeg en schoon achterlaat.
Bezemschoon opleveren
We leveren uw oude woning bezemschoon op; dit wordt in bijna ieder huur- of koopcontract gevraagd. Bezemschoon betekent ook dat gordijnrails, stickers en lamparmaturen verwijderd moeten zijn. Om kortsluiting en gevaarlijke situaties te voorkomen zetten wij altijd een kroonsteentje op losse bedrading. Ten slotte moeten ook eventuele gaten in de muur worden gedicht.
Herstelwerkzaamheden
Moet de vloer of het keukenblok verwijderd worden, of zijn er herstelwerkzaamheden nodig zoals het repareren van een muur? Ook dit kunt u aan ons overlaten. Doordat we in contact staan met gemeentes, makelaars en woningbouwverenigingen, weten we precies hoe het pand opgeleverd moet worden.
Asbest verwijderen
Hoewel het in niet meer gebruikt wordt in de bouw, treffen we in oude woningen soms nog het kankerverwekkende asbest aan. Het verwijderen van asbest vraagt gespecialiseerde kennis en specifiek gereedschap. Wij zijn hierin getraind en beschikken over het juiste materiaal om dit veilig en zorgvuldig te doen.
Inkoop van meubels en spullen
Van het deel van de inboedel dat u niet meer nodig heeft brengen we het meeste naar de kringloop. Maar als er spullen van waarde zijn, kunnen we daarvoor een taxatie maken en ze van u overkopen. Dit bedrag wordt dan afgetrokken van de totale kosten. Ook is het mogelijk om de inboedel in zijn geheel op te kopen.
Verantwoord afvoeren
Jarenlange ervaring heeft ons geleerd dat er helaas ook veel huisraad is die niet geschikt is om door te verkopen. Als dat het geval is voeren we het op een verantwoorde manier af. We zijn op de hoogte van de laatste wet- en regelgeving van uw gemeente, en we weten waar de milieustraten zich bevinden.
Tijdelijke opslag van huisraad
Soms gaat het allemaal te snel en heeft u pas later de tijd om te beslissen wat er met uw spullen moet gebeuren. Voor zowel korte als lange termijn kunt u uw eigendommen opslaan in onze loods: een dag, een maand, en zelfs een aantal jaar. We kunnen u ook helpen uitsorteren, zodat alleen de waardevolle spullen bewaard blijven.
Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen?
Neem contact met ons op, dan komen we zo snel mogelijk bij u langs. Aan de hand van onze checklist nemen we met u door wat er moet gebeuren, en u ontvangt van ons vrijblijvend een offerte op maat.