Inkoop meubels en huisraad
Onze diensten
Niet genoeg plaats?
U laat na een overlijden een huis ontruimen. Maar wat moet u met de inboedel doen? Een aantal dingen wilt u waarschijnlijk houden, en wellicht weet u voor een paar andere dingen al een nieuwe eigenaar, maar voor een groot deel van de spullen is vaak geen plan. Of misschien gaat u kleiner wonen, en heeft u hetzelfde probleem. Er zijn genoeg redenen waarom u te weinig ruimte heeft en een deel van, of een gehele inboedel wilt verkopen.
Taxatie en inkoop van inboedels
We hebben ruime ervaring met taxeren, en zijn geoefend om spullen van waarde te onderscheiden van de rest. We kunnen een aantal meubels of een gehele inboedel voor u taxeren. Omdat we de waarde van meubilair en huisraad kennen kunnen we u een passende prijs bieden voor wat we van u overkopen. Dat bedrag wordt afgetrokken van de totale kosten, waardoor u geld bespaart.
Kringloop of milieustraat
Niet alles is nog verkoopbaar. We selecteren vakkundig welke spullen geschikt zijn voor een tweede leven via de kringloop, en welke het beste naar de milieustraat gebracht kunnen worden. Ook in dat geval helpen we u met het vervoer. We kennen een groot aantal kringloopwinkels, maar als u er zelf al één in gedachten heeft brengen we het daar natuurlijk graag voor u naartoe.
Een totaalprijs afspreken voor woningontruiming én inboedel opkopen? Ook dat is mogelijk. Neem contact met ons op om de opties te bespreken.
Snel een offerte
Wij begrijpen dat het vaak van belang is dat een ontruiming zo snel mogelijk plaatsvindt, omdat een nieuwe huurder of koper de woning moet betrekken. WoningontruimingNu is flexibel en snel inzetbaar. Als u belt kunnen we meestal al de volgende dag langskomen om te inventariseren wat er nodig is, waarna we ter plekke een offerte op maat voor u kunnen opstellen. Dit alles zonder verplichtingen.
Persoonlijk advies
We komen bij u langs met een uitgebreide checklist. Tijdens de bezichtiging lopen we het pand, de woning, het kantoor of de boot samen door. We bekijken hoe we de ruimte(s) leeg kunnen maken, welke spullen u wilt houden, en welke u weg wilt doen.
Verhuizen
Naast leegruimen, repareren en afvoeren van materiaal, kunt u ons uiteraard ook inzetten bij verhuizingen. Gaat u bijvoorbeeld naar een kleinere woning? Wij brengen uw bezittingen naar uw nieuwe plek en zorgen ervoor dat u uw oude huis leeg en schoon achterlaat.
Bezemschoon opleveren
We leveren uw oude woning bezemschoon op; dit wordt in bijna ieder huur- of koopcontract gevraagd. Bezemschoon betekent ook dat gordijnrails, stickers en lamparmaturen verwijderd moeten zijn. Om kortsluiting en gevaarlijke situaties te voorkomen zetten wij altijd een kroonsteentje op losse bedrading. Ten slotte moeten ook eventuele gaten in de muur worden gedicht.
Herstelwerkzaamheden
Moet de vloer of het keukenblok verwijderd worden, of zijn er herstelwerkzaamheden nodig zoals het repareren van een muur? Ook dit kunt u aan ons overlaten. Doordat we in contact staan met gemeentes, makelaars en woningbouwverenigingen, weten we precies hoe het pand opgeleverd moet worden.
Asbest verwijderen
Hoewel het in niet meer gebruikt wordt in de bouw, treffen we in oude woningen soms nog het kankerverwekkende asbest aan. Het verwijderen van asbest vraagt gespecialiseerde kennis en specifiek gereedschap. Wij zijn hierin getraind en beschikken over het juiste materiaal om dit veilig en zorgvuldig te doen.
Inkoop van meubels en spullen
Van het deel van de inboedel dat u niet meer nodig heeft brengen we het meeste naar de kringloop. Maar als er spullen van waarde zijn, kunnen we daarvoor een taxatie maken en ze van u overkopen. Dit bedrag wordt dan afgetrokken van de totale kosten. Ook is het mogelijk om de inboedel in zijn geheel op te kopen.
Verantwoord afvoeren
Jarenlange ervaring heeft ons geleerd dat er helaas ook veel huisraad is die niet geschikt is om door te verkopen. Als dat het geval is voeren we het op een verantwoorde manier af. We zijn op de hoogte van de laatste wet- en regelgeving van uw gemeente, en we weten waar de milieustraten zich bevinden.
Tijdelijke opslag van huisraad
Soms gaat het allemaal te snel en heeft u pas later de tijd om te beslissen wat er met uw spullen moet gebeuren. Voor zowel korte als lange termijn kunt u uw eigendommen opslaan in onze loods: een dag, een maand, en zelfs een aantal jaar. We kunnen u ook helpen uitsorteren, zodat alleen de waardevolle spullen bewaard blijven.
Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen?
Neem contact met ons op, dan komen we zo snel mogelijk bij u langs. Aan de hand van onze checklist nemen we met u door wat er moet gebeuren, en u ontvangt van ons vrijblijvend een offerte op maat.